Isnin, 4 Mei 2009

Laporan Kawan Penulis - MFD Negeri Pahang

1) PUSKOM


Semalam aku dan isteri pergi ke Temerloh untuk majlis perasmian Pusat Komunikasi Orang Pekak atau ringkasnya PUSKOM negeri Pahang. Majlis ni ringkas jer. Dirasmikan oleh Ahli Parlimen Temerloh, Dato' Saifudin Abdullah tapi malangnya beliau tak dapat hadir, maka wakil beliau telah merasmikan pusat tu.
Penubuhan pusat ni bagi aku amat baik untuk orang pekak khususnya di negeri Pahang ni. Teringat masa aku mula-mula sampai KL dulu. Persatuan kat sana iaitu KLSD buat majlis perasmian pusat IT mereka. Bezanya nama lain jer.
Kat majlis ni dapatlah aku berjumpa kawan-kawan pekak lama time aku kerja kat KL dan bekas pelajar tuisyen aku kat pusat pengembangan bahasa EMKAY sebelum aku jadi guru. Ada juga bekas pelajar SKPK Kuantan masa aku buat R.O.S dan praktikal kat SKPK Kuantan. Banyaklah cerita yang kami bualkan.
Cuma yang tak berapa best ialah aturcara majlis ni berserabut. Nasib baik bukan Dato' yang datang. Aku rasa kepimpinan orang pekak Pahang kena perbaiki kekurangan ini. Sikap dan perlakuan bila berbicara dengan orang normal perlu diubah. Itu pandangan aku lah...tak tau macam mana pandangan orang lain.